web stats

De Perfecte Milkshake Maken | Hoe Doe Je Dat?

http://www.dreamstime.com/stock-image-smoothie-fresh-raspberry-homemade-raspberries-glass-image40800821

Een milkshake is misschien wel een van de lekkerste drankjes die er zijn: het is zoet, fruitig en heerlijk romig. Maar hoe maak je nu een perfecte milkshake? En is er ook een gezonde variant van deze zoete verwennerij? Want we weten natuurlijk allemaal dat een milkshake wordt gemaakt van ijs, melk of koude melk met zoetstoffen. Dat zit dan natuurlijk al gauw vol met calorieën, suiker en vet. Gelukkig zijn er vele verschillende recepten en die hoeven niet altijd ongezond te zijn!

De perfecte milkshake

De perfecte milkshake maak je van verse koude melk, roomijs met een smaakje als vanille of aardbei, een beetje slagroom, suiker en eventueel vanille of vers fruit. Kijk alleen uit dat je niet teveel fruit toevoegt, want je wilt natuurlijk geen smoothie maken, maar juist een perfecte milkshake. Wanneer je bijvoorbeeld een heerlijke milkshake hebt gemaakt zonder fruit te gebruiken, kun je natuurlijk altijd garneren of toppen met vers fruit. Wanneer je alle ingrediënten hebt samengevoegd, moet het worden gemixt met een blender. Voeg eventueel slagroom toe aan de blender, of gebruik slagroom als topping. Slagroom maakt de milkshake extra romig.

Een milkshake is vaak een stuk minder gezond dan een smoothie. Dit komt door ingrediënten als volle melk, slagroom, suiker en roomijs. Een gezondere variant is dus al gauw geen milkshake. Het verschil tussen milkshake en smoothie is voornamelijk het fruit gehalte en gecrushed ijs. Bij een milkshake wordt dit niet toegevoegd. Toch is er een gezondere variant op de traditionele milkshake. Een drankje met dezelfde structuur en zoetigheid van een milkshake, maar dan een stukje meer verantwoord.

Healthy milkshake met rood fruit

Aantal personen: 2

Bereidingstijd: 5 minuten

Ingrediënten:

  • 300 milliliter melk
  • 100 milliliter yoghurt
  • 200 gram rood fruit (diepvries)

Bereiding:

Mix de ingrediënten door elkaar, totdat het geheel een gladde structuur heeft. Is deze gezonde milkshake niet zo zoet als je zou willen? Voeg eventueel (poeder)suiker toe. Zonder suiker is deze shake natuurlijk pas écht verantwoord. De perfecte milkshake is gezond en lekker van zichzelf!

Tip:

Wil je een zoetere milkshake, maar wil je geen suiker toevoegen? Kies dan eens voor banaan in plaats van rood fruit. Banaan is van zichzelf erg zoet door de vele natuurlijke suikers!

Samenvatting
Recept naam
Healthy milkshake met rood fruit
Voorberedingstijd
Bereidingstijd
Totale Tijd
Gemiddelde rating
3 Based on 5 Review(s)

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *