web stats

Hollandse pot: Groene Boerenkool Smoothie met Banaan

http://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-photography-healthy-green-juice-smoothie-drink-fresh-fruit-vegetable-blue-striped-straw-chia-seeds-heart-garnish-image43652557

Groene smoothies zijn razend populair en de vraag naar dit product is dan ook gigantisch. Gelukkig zijn er oneindig veel mogelijkheden met de groene smoothies en in deze blog bespreken we de groene smoothie met boerenkool. Wat maakt deze smoothie zo uniek? Waarom is deze smoothie zo lekker? En wat maakt deze smoothie zo gezond? Lees het hier!

Waarom is boerenkool zo gezond?

Boerenkool is zeer populair in Nederland en kent een heuse opmars de laatste jaren, die in Amerika gestart is. Er leeft een hype rondom boerenkool, omdat het één van de gezondste groente zou zijn die er bestaat. In boerenkool zitten dan ook erg veel vitamines die goed zijn voor onze gezondheid. Eén portie boerenkool zou ruim 1300% van de aanbevolen dagelijkse vitamine K bevatten en ook nog eens 130% van de aanbevolen vitamine A. Een ware vitamine-boost dus! Deze vitamines helpen ons om een goede weerstand op te bouwen en zijn goed voor botten en gebit. Om het helemaal mooi te maken, bevat boerenkool ook nog eens een hoop vitamine C, wat goed is voor ons immuunsysteem en de kans op ziektes verkleint. Wat een topper!

Maar we zijn nog niet klaar. De hype rondom boerenkool is zeer zeker terecht en dat willen we graag illustreren aan de hand van nog meer voordelen van boerenkool. Boerenkool bevat namelijk ook een hoop mineralen, zoals ijzer, kalium, magnesium en fosfor. Verder bevat boerenkool een hoop antioxidanten, die zorgen dat de kans op verschillende soorten kanker aanzienlijk verkleint wordt. Wat een power-food!

Oké, tijd voor de smoothie. Je wilt natuurlijk weten hoe je deze groene smoothie met boerenkool zelf kunt maken. De bereidingstijd voor deze smoothie is slechts vijf minuutjes en je kan hier met twee personen van smullen. De benodigde ingrediënten en de bereidingswijze vind je hieronder.

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Oscar Helm (afslankcoach) heeft een simpel te volgen weekmenu incl. recepten gemaakt, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en Oscar stuurt het gratis naar je toe.

Ingrediënten voor een groene smoothie met boerenkool:

  • 100 gram boerenkool
  • 2 bananen
  • 300 ml yoghurt

Bereidingswijze: Pel de bananen en stop deze samen met de boerenkool en de yoghurt in de blender. Mix dat allemaal tot een drinkbaar geheel en schenk je glas snel vol! Proost!

Voor de creatieveling onder ons: Probeer eens wat uit met tomaten en aardappelen. Deze twee ingrediënten geven net een andere smaak aan de boerenkool zonder teveel op de voorgrond te treden. Zoek zelf uit hoeveel gram je erbij wilt doen en maak van je smoothie een echte super smoothie.

Geniet van de lekkerste smoothies en val snel kilo’s af!

Wil je de beste afslank smoothie recepten?

Bekijk dan de volgende pagina, daar leer je hoe en waarom je met smoothies kunt afvallen en meer energie kunt krijgen dan ooit te voren. Bekijk het nu:

Smoothie Afslankbijbel Risicovrij Uitproberen

Verbrand snel overtollig buikvet met heerlijke smoothie afslank recepten

Oscar Helm heeft een effectieve methode ontwikkeld om snel overtollig buikvet te verliezen en meer energie te krijgen.

Je krijgt daarbij overheerlijke recepten voor snelle vetverbranding met blijvend resultaat.

Je vindt onder andere het volgende in haar populaire smoothie afslank receptenboek:

  • Meer dan 50 overheerlijke recepten die snel en makkelijk klaar te maken zijn (en waar de rest van het gezin ook van meegeniet)
  • Hoe je meer energie krijgt met deze heerlijke smoothie recepten
  • Een handig smoothie dieet schema zodat je lekker kunt afwisselen

Ontdek hoe je meerdere kilo’s per week verliest met lekkere en simpel te maken smoothie afslank recepten:

Smoothie Afslankbijbel Risicovrij Uitproberen

4 Reacties op "Hollandse pot: Groene Boerenkool Smoothie met Banaan"

  1. Helene zegt:

    Heb zonet een Nutri Bullet blender gekregen en wil aan de slag, maar…. Bij vrijwel alle recepten zit minstens 50% fruit. Ik heb diabetes en mijn waardes gaan van koolhydraten in brood e.d. Momenteel flink aan de haal. Ik wil de broodmaaltijd(en) gaan vervangen door groen groente smoothies. Waar moet ik op letten?

    • Anand zegt:

      Hi Helene je kan speltvlokken of havervlokken gebruiken ipv brood wil je het helemaal gezond aanpakken kan je zemelen toevoegen. ik doe er vaak knolselderij of bleekselderij erin hopelijk kan je hier wat gezonds mee Grs Anand

  2. henk zegt:

    kanker smerig

    • Ingrid zegt:

      Ik snap het best Henk, maar aan de andere kant, als je vader je moeder niet had gedaan was jij er niet geweest en had niemand van je creatieve reacties kunnen genieten. Ga zo door!

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *