web stats

Je Eigen Smoothie Blender | Op Naar Een Gezonde Lifestyle!

dreamstime_xs_21089758

Smoothies zijn lekker zoet, en dus perfect als een lekker tussendoortje of zomerse verfrissing. Je kunt er echter ook een groot verschil mee maken voor je gezondheid. Ben je niet zo van de groente? Met een groene smoothie, die bestaat uit zo’n 40% groenten en 60% fruit, kun je een stuk gemakkelijker aan jouw dagelijkse dosis vitamientjes komen. Door het fruit proef je de groenten die je niet zo lekker vindt bijna niet meer. Ook allerlei andere gezonde ingrediënten en het toevoegen van superfoods kan ervoor zorgen dat je snel een gezonder en fitter lichaam krijgt en zelfs gemakkelijk een aantal kilootjes kunt verliezen. Met een smoothie blender maak je zelf snel smoothies en kun je op een gemakkelijke manier je levensstijl aanpassen.

Een smoothie blender kopen

Wanneer je graag meer smoothies wilt maken, dan is een blender geen overbodige luxe. Met een goede blender kun je nog veel meer voedsel bereiden. Wat dacht je bijvoorbeeld van een lekkere omelet, een heerlijke sandwich spread of gezonde soepen? Maar wanneer je vooral smoothies maakt, kun je veel meer hebben aan een smoothie blender of een speciale smoothie maker. Het grote voordeel van deze apparaten, is dat je vaak in een drinkbeker kunt blenden. Na het bereiden van de smoothie draai je de drinkdeksel erop, en kun je ook onderweg genieten van je smoothie. Ook maak je op deze manier gemakkelijker een goed gedoseerde smoothie voor jou alleen.

Smoothie recepten

Aan je gezondheid werken wordt heel gemakkelijk met een smoothie blender. Je kunt namelijk allerlei lekkere drankjes maken, die ook nog eens super voedzaam zijn. Je voegt natuurlijk fruit toe, wat al zorgt voor lekker veel vitaminen. Met andere toevoegingen als melkproducten, groenten en superfoods, kun je al helemaal veel essentiële voedingsstoffen uit je smoothies halen.

Wat dacht je bijvoorbeeld van extra energie met maca poeder, extra vitamine B12 met het toevoegen van de superfood spirulina of een goede dosis ijzer door bijvoorbeeld het toevoegen van spinazie. Met de meeste bessen, zoals blauwe bessen, frambozen of bramen, zorg je voor een goede antioxidant boost, die je lichaam beschermen tegen vrije radicalen en veroudering, door schadelijke stoffen in je lichaam tegen te werken. Een klassiek recept is het volgende:

Aantal personen: 2

Bereidingstijd: 5 minuten

Ingrediënten:

  • 150 ml yoghurt
  • 2 bananen
  • 150 ml (versgeperst) sinaasappelsap
  • 75 g bevroren aardbeien

Bereiding:

Meng de yoghurt met de banaan, het sinaasappelsap en de aardbeien tot een lekkere gladde smoothie. Met versgeperst sap voorkom je dat je toegevoegde suikers in je smoothie stopt. Veel sap uit de supermarkt heeft namelijk toegevoegde geur-, kleur- en smaakstoffen, suikers of conserveringsmiddelen. Zorg dus voor 100% puur sap!

Samenvatting
Recept naam
Klassiek Smoothie Recept
Voorberedingstijd
Bereidingstijd
Totale Tijd
Gemiddelde rating
no rating Based on 0 Review(s)

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *