web stats

Milkshake Maken: Hoe Je het Doet + Heerlijk Recept

Milkshake maken

Een milkshake is een zoete en lekkere verfrissing! Je kunt natuurlijk op verschillende plaatsen milkshakes kopen, maar het is veel lekkerder en gezonder om zelf je eigen milkshakes te maken.

In veel milkshakes in supermarkten en bij bekende fastfoodketens zitten namelijk toegevoegde smaak- en kleurstoffen, nog los van het hoge aantal toegevoegde suikers. Maak zelf jouw lekkere én gezonde milkshake!

Een milkshake maken is overigens helemaal niet ingewikkeld. Eigenlijk iedereen kan zijn of haar eigen milkshakes maken. In vijf of tien minuten maak je al een lekkere en verse milkshake! Heb je een goede blender in de keuken staan en heb je de benodigde ingrediënten in huis, dan ben je al een heel op de goede weg.

Een milkshake maken, hoe moet dat?

Een milkshake heeft enkele hoofdingrediënten die in geen geval kunnen ontbreken. Natuurlijk is melk er daar één van. Als je zelf een milkshake gaat maken, probeer dan ook zeker te zorgen voor verse melk van een goede kwaliteit. Volle melk doet het zeker goed, omdat deze de echte melksmaak bevat. Een tweede ingrediënt dat niet kan ontbreken, is roomijs. Per glas milkshake voeg je vier lepeltjes roomijs toe. Verder bepaal je de ingrediënten helemaal zelf.

Zelf een milkshake maken heeft namelijk als voordeel dat je de smaak van de milkshake helemaal zelf kunt bepalen. Je kunt dus kiezen voor jouw favoriete fruitsoort(en). Het maken van milkshakes wordt zo slechts beperkt door je eigen creativiteit. Probeer wel smaken bij elkaar te zoeken die goed met elkaar combineren.

Wil je een voorbeeld afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?

Oscar Helm (afslankcoach) heeft een simpel te volgen weekmenu incl. recepten gemaakt, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en Oscar stuurt het gratis naar je toe.

Aardbei-bosbes milkshake

Aantal personen: 2

Bereidingstijd: 5 minuten

Ingrediënten:

  • 200 ml volle melk
  • 4 el roomijs (vanille)
  • 100 g aardbeien
  • 100 g bosbessen

Bereiding:

Was de bosbessen grondig en pureer deze in de blender. Was vervolgens ook de aardbeien en verwijder de groene kroontjes. Voeg de aardbeien toe aan de puree van bosbes, en mix dit tot een gladde substantie. Voeg vervolgens de melk en het roomijs toe, en laat de mixer ongeveer een halve minuut in de hoogste versnelling draaien. Als de milkshake glad en romig is, kun je deze direct serveren!

Tips:

Ook in een milkshake kun je variëren met brutale smaken. Denk bijvoorbeeld eens aan een combinatie van zoet fruit met de frisse smaak van kruiden, zoals munt of basilicum. Het is wel belangrijk om hierbij met kleine hoeveelheden te starten. Voeg steeds wat meer van het kruid toe tot de smaak van de milkshake optimaal is. Tussentijds proeven dus!

Geniet van de lekkerste smoothies en val snel kilo’s af!

Wil je de beste afslank smoothie recepten?

Bekijk dan de volgende pagina, daar leer je hoe en waarom je met smoothies kunt afvallen en meer energie kunt krijgen dan ooit te voren. Bekijk het nu:

Smoothie Afslankbijbel Risicovrij Uitproberen

Verbrand snel overtollig buikvet met heerlijke smoothie afslank recepten

Oscar Helm heeft een effectieve methode ontwikkeld om snel overtollig buikvet te verliezen en meer energie te krijgen.

Je krijgt daarbij overheerlijke recepten voor snelle vetverbranding met blijvend resultaat.

Je vindt onder andere het volgende in haar populaire smoothie afslank receptenboek:

  • Meer dan 50 overheerlijke recepten die snel en makkelijk klaar te maken zijn (en waar de rest van het gezin ook van meegeniet)
  • Hoe je meer energie krijgt met deze heerlijke smoothie recepten
  • Een handig smoothie dieet schema zodat je lekker kunt afwisselen

Ontdek hoe je meerdere kilo’s per week verliest met lekkere en simpel te maken smoothie afslank recepten:

Smoothie Afslankbijbel Risicovrij Uitproberen

Samenvatting
Recept naam
Aardbei-bosbes milkshake
Voorberedingstijd
Bereidingstijd
Totale Tijd
Gemiddelde rating
no rating Based on 0 Review(s)

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *